Moët & Chandon Brut Imperial

Artikelnummer: 100100
Beschikbaarheid: Op voorraad

Een champagne van hoog niveau die vervaardigd is met de grootste zorg, Brut Imperial is één van de bekendste champagnes van het huis Moët & Chandon en behoort tot de absolute top. De constante kwaliteit, de zachte en frisse smaak met fijne aroma’s maken ‘m zo geliefd bij velen. Een witgoude kleur met een levendige en romige smaak die vervaardigd wordt uit 150 wijnen! Brut Imperial wordt omringd door uitgesproken aroma’s van onder andere lindebloesem, brooddeeg en toast. Moët & Chandon Brut Imperial is een toegankelijke en sprankelijkende champagne die rijk en vol van smaak is en op voortreffelijke wijze gebalanceerd is.

Moët & Chandon Brut Imperial bieden wij u ook aan in een elegante geschenkkist. Moët & Chandon Brut Imperial in geschenkkist is een perfect cadeau om te geven en om te krijgen.

Moët & Chandon is de meest gedronken champagne ter wereld. In de film- en muziek industrie is het ook de favoriet, speciaal in Hollywood. Sinds het begin van deze filmindustrie is er al een band met Moët & Chandon. Grootheden als Gary Grant en Alfred Hitchcock waren grootse fans van de champagnes. Nog steeds spelen de champagnes een grote rol in de filmindustrie, op de grootste filmfestivals als Cannes Filmfestival, de Golden Globe en Oscar wordt Moët & Chandon geschonken.

Moët & Chandon champagnes bevatten drie druifsoorten, Pinot Noir, Pinot Meunier en Chardonnay. De Moët & Chandon champagnes onderscheiden zich door de wijnen een langere rijpingsperiode te geven ten opzichte van vergelijkbare wijnen. De Brut heeft een rijpingsperiode van 3 jaar, de Vintage Champagne edities rijpen 4 tot 6 jaar lang en de Cuvée hebben zelfs nog een langere rijperiode. De Moët & Chandon Brut wordt erg veel gedronken, vooral de Moët & Chandon Brut Imperial is een zeer geliefde wijn.

Moët is de naam van het beroemde champagnehuis waar het succes begonnen is. Om Moët & Chandon aan te duiden wordt ook regelmatig enkel de naam Moët gebruikt, dit verwijst dan naar het champagnehuis, maar er wordt hetzelfde als Moët & Chandon mee bedoelt. In 1146 is het succes begonnen toen de broers Nicolas en Jean Moët verheven werden in de edelstand door koning Charles VII. De familie heeft een onmisbare invloed op de geschiedenis van de Champagne. In 1743 richt Claude Moët het Maison Moët op. Uiteindelijk heeft de zijn kleinzoon Jean Remie Moët ervoor gezorgd dat het Moët champagnehuis een echt succes werd. Jean Remie zat vol ambities, een daarvan was de hele wereld bekendmaken met de Moët champagne. Hij heeft het voor elkaar gekregen om van Moët een echt merk te maken dat over de hele wereld geassocieerd wordt met prestige, weelde, plezier en genot. In 1832 trekt Jean Remie Moët zich terug uit het familiebedrijf, de gepensioneerde geeft de verantwoordelijkheid aan zijn zoon Victor Moët en schoonzoon Pierre-Gabriël de Chandon de Briailles. Door de samewerking wordt hetzelfde jaar nog gekozen voor een nieuwe naam, Moët & Chandon. 

Na ruim 250 jaar na de oprichting is Moët & Chandon al geen op zichzelf staande onderneming meer. In 1971 neemt Moët & Chandon Hennessy over, deze cognacproducent gaat sinds dien door onder de naam Moët Hennessy. In 1987 fuseren Moët & Chadon en Louis Vuitton, een modefabrikant. De onderneming Louis Vuitton Moët Hennessy die hieruit is ontstaan is tegenwoordig een van de grootste conglomeraten ter wereld op het gebied van luxe goederen. Louis Vuitton Hennessy Moët oftewel LVHM is ondertussen beursgenoteerd en voor het grootse deel van de Cristian Dior Groep. De champagnehuizen Veuve-Clicquot, Mercier, Canard-Duchêne, Henriot en Ruinart behoren ook tot LVHM onderneming.

Moët & Chandon heeft 230 van de beste wijngaarden die samen 6 km² beslaan in de champagnestreek. Daarbij hebben ze een samenwerking met 160 persbureaus. Uiteindelijk worden ruim 2 miljoen flessen per jaar verkocht. De sterke reputatie die zij danken aan een goede en constante kwaliteit en een herkenbare stijl die al 250 jaar wordt meegegeven aan de wijnen. 

0 sterren op basis van 0 beoordelingen